diumenge, 4 de desembre del 2011

Trinxat de la cerdanya

Gracias a la cistella ecològica em va caure una col a les mans i vaig recordar que la verdura va molt més enllà de la que solem menjar (ja que ens cenyim al que agrada més als nens). I buscant buscant vaig trobar aquesta recepta de trinxat de la cerdanya (gentilesa de Lluís Mas) que vam disfrutar moltíssim!!!

Us la transcric com la vaig fer jo tot i que la font està super ben explicada:

Ingredients:
1 Kg de col
500 gr de patata
cansalada
2 alls
sal

Preparació:
Pelem les patates i les tallem a quarts. Tallem la col a trossos petits i ho posem tot a bullir en aigua amb una cullerada de sal. Pot trigar una mitja hora a quedar ben tou. Mentrestant, en una paella amb una mica d'oli i fregim els dos alls (jo els vaig partir per la meitat perquè deixessin gust però es poguessin retirar, suposu que hi ha gent que els trinxa menuts i ho barreja tot al final).
Junt amb els alls hi afegim els talls de cansalada i els anem daurant a foc molt lent (un 3 o 4 de la vitro). Ho anem controlant, anar girant els talls i amb una espàtula els anem aixafant perquè vagint treient el seu suc. Podem estar coent la cansalada quasi bé tota l'estona que triguem a bullir la verdura.
Un cop tot llest, colem la verdura i en un bol la trinxem amb la mateixa espàtula. Poden quedar trossets perquè es tracta d'un trinxat no d'un puré, com molt bé explica LLuís Mas a la seva recepta. Quan ho tenim una mica trinxat hi aboquem l'oli resultant de coure la cansalada i ho barregem bé.
Acte seguit ho posem a la paella calenta i li anem donant voltes com si es tractés d'una truita rodona, de manera que quedi tot quallat.
Un cop passat per la paella ja es pot servir amb els talls de cansalada al damunt.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada