dilluns, 20 de desembre del 2010

Sopa de rap amb gambes

Ingredients (segons la recepta)
250 de cua de rap
1 fulla de llaurer
30 gr de porro
30 gr de tomàquet
1500 gr d'aigua
50 ametlles crues sense pell
3 dents d'all
50 gr de pa
pimentón dolç
safrà
sal

He de dir que un cop feta seguint la recepta la vaig trobar poc consistent i hi vaig afegir una patata bullida que vaig triturar amb la sopa i amb el rap que havia de servir per guarnició, llavors hi vaig afegir  gambes argentines ja pelades i ho vaig deixar al foc 7 minuts més pq es fessin i donessin una mica més de gust. Amb aquetss retocs va quedar menjable però si la torno a fer enlloc de 250gr de rap que és una sola cua n'hi posaré almenys 2 sinó 3 perquè quedi més gustosa.

A veure, passos a seguir. Posar a bullir el rap, el porro, el tomàquet i el llaurer amb l'aigua, uns 30 minuts. Un cop fet colar-ho tot i resercar el caldo. Quan el rep estigui tebi, aprofitar per pelar-lo, treure l'espina i els cartílegs i desmigar-lo, el reservem.
Triturar les ametlles i sofregir una mica amb els alls i l'oli, afegir-hi el pa tallat a daus i remenar uns 3 minuts més, barrejar tot amb el caldo i triturar-ho tot afegint-hi el safrà, la sal i el "pimentón". Un cop fet una crema afegir-hi la carn de rap feta miques i ja es pot servir.


                                     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada