dimecres, 8 de setembre del 2010

Pastís ràpid de poma

Avui és el meu sant. No el celebro mai però aqt any m'ha trucat tanta gent recordant-m'ho que val la pena fer un pastisset ;)

INGREDIENTS:


- 3 o 4 pomes grans
- 2 ous
- 100 gr de farina
- 200 de sucre (jo en poso 140gr)
- 1 sobre de llevadura
- 2 cullerades de mantega fosa
- Mermelada (jo he posat almíbar fet amb sucre royal, anis I una mica d’aigua)

Guardar una poma per la guarnició. Si es vol que quedi estil coca fer servir dues pomes per la massa i si es vol que quedi tipus crema 3 pomes. De les dues maneres està bona però a mi m'agrada més tipus coca, amb només 2 pomes i 1 per la guarnició.

- Pelar i trossejar petites les pomes, incloure juntament amb la resta d’ingredients en un bol i triturar-ho amb el “mini-pimer” fins que quedi com una crema. Posar-ho en un motlle a punt pel forn.

- Pelar la poma restant, tallar-la a quarts i de cada quart fer-ne fines làmines que utilitzarem per guarnició i les disposem damunt de la massa en forma circular.

- Posar al forn, 10 minuts a 200º I 15 minuts més a 180º. Un cop comprovem que ens surt un ganivet net, sense parar el forn, pinzellem la superficie amb l’almibar o la mermelada i ho continuem fornejant cinc minuts més,

Deixem refredar, desenmotllem i llesta per servir!


1 comentari:

  1. Fantàstica!
    Veig que ets de les meves reduint el sucre hehe
    lola

    ResponElimina