dilluns, 6 de desembre del 2010

Pastís de flam i fruites del bosc

Amb l'inici del diari ARA vaig entrar a l'apartat que tenen de cuina i vaig descobrir aquesta recepta, pastís de flam i fruites del bosc. Semblava fàcil i jo feia segles que tenia un paquet de fruites del bosc al congelador que ja em feia nosa només de mirar-lo. O sigui que ahir em vaig decidir i va tenir molt d'èxit!!!!!!!!

Hi vaig fer alguna petita variació perquè enlloc de mig litre de llet o 250ml d'aigua n'hi vaig posar el doble que és el què deien les instruccions del flam i la gelatina també pq a la recta final, quan ja feia 12 hores que reposava a la nevera enmotllat, ho vaig posar un parell d'hores al congelador (per assegurar-me que en desenmotllar-lo no quedés fet un nyap) i el vaig treure quan començàvem a dinar.

Ingredients:

• 1 base de pa de pessic (jo la vaig fer però en venen de fetes)
• Melmelada de fruites del bosc
• 1 sobre de flam Royal de 4 racions
• 1 litre de llet
• 1 sobre de gelatina Royal de gerds
• 250ml d’aigua + 250ml d'aigua
• Una caixa de fruites del bosc congelades (La Sirena)

Preparació:
Tallar el pa de pessic i farcir-lo amb la melmelada. També el vaig untar de melmelada de fruites del bosc per sobre pq vaig pensar que quedaria gustós barrejat amb el flam. Col·locar-lo al fons d’un motlle desemotllable (el  meu feia uns 25cm de diàmetre).Preparar el flam seguint les instruccions de l'envàs, deixar-lo refredar un mica i abocar-lo encara líquid sobre el pa de pessic i guardar a la nevera unes dues hores fins que qualli.

Tenir a punt les fruites del bosc descongelades i repartir-les sobre la capa del flam. Preparar la gelatina fent bullir 250ml d'aigua i un cop estigui bullint es retira del foc i s'hi posa el sobre tot remenant pq no s'enganxi. A continuació s'hi afegeix l'altre meitat d'aigua i es continua remenant. Quan no hi hagi grumulls s'aboca damunt del pastís i es distribueixen bé les fruites aprofitant que encara és líquid.

Es deixa reposar tota la nit i, si es vol, l'endemà abans de desenmotllar es posa un parell d'hores al congelador pq quedi una textura de semifred quan el servim.

La veritat, estava boníssim, i se m'acut que més endavant ho provaré amb variat de fruites tipus maduixa, kiwi, plàtan, raim... com els de les pastisseries.... ha de quedar super bo!!!!!!


3 comentaris:

  1. nenaaaaaa...quina pinta!Tinc, curiosament, gelatina de fruites del bosc (mercadona,que es prou bona!)i flam de sobre (tambe mercadona)i des que vaig veure la foto que no me'l puc treure del cap...a la que tingui dos minuts el provare!
    evidentment que et dire el que!!!gracies

    ResponElimina
  2. je, je,és que jo quan el vaig veure en foto per internet tb em va passar el mateix pq per la pinta sembla de passtisseria i em va encantar. Si no tens fruites del bosc, potser només amb la gelatina tb queda bo... Ja ens explicaràs... JO el repetiré en diferents versions seguríssim!!!!!!

    ResponElimina
  3. I la base de pa de pessic, com la vas fer?com una coca normal?
    Estic pensant de fer-me'l de pastis d'aniversari, si el temps m'ho permetes...les fruites del bosc, a vegades n'hi ha naturals, sino la mermelada que compro de fruites del bosc, inclou fruites i llavors hi podria afegir alguna altra cosa, encara no ho he decidit...

    ResponElimina