dilluns, 22 de novembre del 2010

Pastís de castanyes

50 castanyes
6 ous
200 gr de sucre
100 gr de mantega
Xocolata per fondre
Llet

S'escalden i es pelen les castanyes ben pelades (és el pitjor record que tinc d'aquest pastís). Un cop pelades es bullen furant mitja horaamb 2 cullerades de sucre.

Un cop bullides es passen pel minipimer i s'hi afegeixen els 6 rovells d'ous deixatats amb el sucre. Es munten les clares a punt de neu i es barregen amb la massa que tenim feta. Finalment s'hi afageix la mantega fosa i es barreja ben bé. Ho posem en un motlle i es cou al forn uns 30 minuts a 180º.

En un cassó es fon la xocolata amb una mica de llet. Un cop fred i desenmotllat el pastís es tira la xocolata de guarnició per sobre i a la nevera a refredar-se.

Desfem la xocolata per fondre amb la crema de llet al microones (la quantitat que desitgem). Servim el pastís amb la xocolata per sobre.

Quan vaig veure el resultat, com que el gust no era com m'imaginava no li vaig donar ni una oportunitat, li vaig tirar la xocolata per sobre i no li vaig tirar ni una foto però veient el què va quedar del pastís després de dinar he pensat que valia la pena posar-lo al bloc per si algú té ganes de pelar castanyes. A mi rai no me n'han quedat pas ganes....

4 comentaris:

  1. Llastima que no li tiressis ni una foto, tant bo com estaba...

    ResponElimina
  2. Es ben bé que em va ratllar pelar castanyes, je, je. L?any que ve ja no me'n recordaré i el tornaré a fer... Això és com quan pareixes, de seguida t'oblides de les contraccions ;)

    ResponElimina
  3. Hi ha trucs per a que no sigui tan pesat, mira aquesta recepta, queda boníssima: http://afortunyoflors.cat/2011/11/07/pastis-de-castanyes-amb-cobertura-de-xocolata/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Carme! M?havia passat per alt el teu comentari!

      Elimina