dimecres, 17 de novembre del 2010

Codonyat


Jo l'he fet amb la thermomix, per què enganyar-vos... ja que la tinc! i queda boníssim. L'any passat ja en vaig fer, llavors el congelo a porcions i el vaig treient a mesura que faig amanides o algun aperitiu de codonyat i formatge fresc.

Per cada kg de codonys es pot posar 3/4 de Kg de sucre (jo en poso un pèl menys, uns 600 gr pq m'agrada més àcid).

PREPARATIUS:
Rentem bé els codonys i els treiem el cor de dintre. Els tallem a trossos no molt grans ( no cal pelar-los, però si que trec les taques negres si n'hi ha).

RECEPTA TRADICIONAL
Ho posem tot en una olla a foc lent i es va remenant sovint mentre el sucre encara no s'hagi desfet, s'hi ha de deixar aprox unes 3 hores fins que els codonys esitguin d'allò més desfets i la barreja tingui un color taronja vermellós. S'acaba de triturar i es posa en un motlle pq es refredi.
Es pot fer amb olla pressió i és molt més ràpid, en menys d'una hora ja està fet.

RECEPTA TMX
Es posa tot a dins juntament amb una llimona pelada i es programa 30 minuts, temperatura VAROMA, velocitat 5. Quan han passat 20 minuts es treu la tapa pq s'evapori una mica el líquid. I quan s'acaba es posa ràpid en un motlle per no tenir problemes per netejar l'aparell.

Un cop fred i desenmotllat jo ho tallo a porcions i en regalo o en congelo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada